News Flash:

Unele vitamine sunt apa de ploaie, insa altele sunt aur, pentru organism, iata ce vitamine iti recomandam

17 Octombrie 2018
594 Vizualizari | 0 Comentarii

Milioane de oameni cred ca, daca iau zilnic suplimente de vitamine, se vor simti mai bine si vor trai mai mult. O cercetare, recent aparuta, zdruncina aceste convingeri: vitaminele sub forma sintetica nu numai ca nu sunt necesare organismului, dar unele dintre ele pot chiar sa mareasca riscul de aparitie a unor boli cronice si riscul de deces. Tocmai de aceea, am scris acest articol, despre vitaminele pe care ar trebui sa le iei si de cele de care ar trebui sa scapi imediat!

Multivitaminele: scapa de ele, ii oferi organismului tot ce are nevoie, printr-o dieta sanatoasa! Nu exista prea multe dovezi ca multivitaminele ar preveni vreun tip de cancer sau vreo alta boala, asa ca nu prea are rost sa iei astfel de tablete daca nu ai o alimentatie haotica sau deficitara. Un studiu, din 2009, a aratat ca acestea pot chiar cauza aparitia cancerului la femeile aflate la menopauza.

Vitamina D: ia-o, te ajuta sa iti mentii oasele sanatoase - Aceasta este vitamina care ajuta corpul sa asimileze calciul, asa ca este vitala. Prea putina vitamina D poate conduce la osteoporoza, deficitul aparand dupa lipsa indelungata de expunere la soare. De asemenea, reduce riscul de diabet 1 si 2, conform unor studii. Poti consuma unele alimente fortifiate, in cazul in care nu te expui la soare, mai ales in lunile de iarna.

Antioxidanti: sari peste, au fost strans legate de cresterea riscului aparitiei anumitor tipuri de cancer, consuma fructe de padure! Vitaminele A, C si E sunt antioxidanti, pe care ii putem gasi in foarte multe alimente, mai ales in fructele de padure si legume. Daca ai o dieta echilibrata si consumi deja antioxidanti naturali, cercetatorii spun sa nu mai iei si suplimente pe baza de antioxidanti, deoarece, in exces, pot duce la aparitia anumitor tipuri de cancer.

Vitamina C: nu ai nevoie de suplimente, consuma citrice! Vitamina C se gaseste in concentratii mai mari in citrice, broccoli, ardei iute si fructe de padure, ea ajutand mai ales sistemul imunitar. Este cel mai indicat sa o primesti din alimente si nu sa o consumi sub forma medicamentelor.

Vitamina B3: nu lua medicamente, o poti dobandi prin consumul de somon, ton sau sfecla rosie. Ani la randul, vitamina B3 a fost promovata pentru faptul ca putea trata aproape orice, de la Alzheimer, pana la boli cardiace, insa studiile recente ne spun ar trebui sa punem capat prescpriptiilor medicale, de vitamina B3, deoarece ea poate fi luata, in mod natural, din alimente precum somon, ton sau sfecla rosie.

Probiotice: sari peste ele, poti consuma iaurt! Nu mai lua pastile care contin probiotice, caci iaurtul este cel mai bun probiotic, la indemana oricui. Iti recomand sa prepari iaurtul in casa, pentru a te asigura ca este realmente natural!

Zinc: ia-l, te ajuta sa nu mai racesti! Foarte multe studii au aratat ca zincul, nu numai ca te ajuta sa scurtezi durata racelii, dar si previne contactarea ei.

Vitamina E: sari peste ea, poti consuma spanac. Vitamina E este un antioxidant si a fost strans legat, in trecut de prevenirea aparitiei cancerului. Totusi, medicii sustin ca, luata in exces, aceasta vitamina duce la aparitia cancerului. Daca organismul tau are nevoie de Vitamina E, o poti lua, natural, din spanac!

Acid folic: ia-l daca esti insarcinata sau vrei sa fii mamica. Acidul folic este cel care previne deteriorarea functiilor neuronale, gasindu-se adesea in cerealele fortifiate, legumele cu frunze inchise la culoare, citrice, paine si paste integrale.

Cu 400 de micrograme de acid folic pe zi, poti sa ai o sanatate de fier, iar pentru femeile insarcinate este recomandata o doza de 600. Cel mai bine este ca aceasta cantitate sa vina totusi din alimentatie

Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2018 - Wow.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1658 (s) | 34 queries | Mysql time :0.018486 (s)