News Flash:

Te mananca pielea? Din cauza caror boli iti vine sa te scarpini in anumite momente

22 Martie 2018
21232 Vizualizari | 0 Comentarii

Senzatia persistenta de mancarime poate fi cauzata nu doar de ingrijirea necorespunzatoare a pielii si de temperaturile scazute, ci si de anumite afectiuni care, aparent, nu ar trebui sa dea astfel de simptome. Doua astfel de afectiuni sunt fibromialgia si sindromul de oboseala cronica, ambele avand un impact puternic asupra sistemului nervos central.

Din cauza terminatiilor nervoase care sunt afectate, aceste boli pot da simptome precum senzatie de arsura, mancarimi, intepaturi si amorteli ale mainilor si picioarelor, care sunt cu atat mai persistente pe masura ce afectiunile raman netratate. Mancarimile persistente sunt extrem de deranjante si pot cauza dureri si umflaturi din cauza scarpinatului excesiv, precum si rani deschise care favorizeaza patrunderea bacteriilor.

Citeste si Simti mancarimi in interiorul urechii? Iata care este cauza si ce trebuie sa faci

In cazul fibromialgiei, anumite terminatii nervoase sunt deteriorate, astfel incat creierul nu mai percepe corect mesajul ca senzatia de mancarime nu este intensa, iar persoana in cauza continua sa se scarpine, agravandu-si situatia.

Cat priveste sindromul de oboseala cronica, specialistii considera ca de vina pentru senzatia de mancarime ar fi slabirea sistemului imunitar si inflamatia din organism, care conduc la neuropatie, adica la degradarea fibrelor nervoase.

De asemenea, mancarimile pot aparea si din cauza anumitor medicamente, in special a analgezicelor. Ce remedii sa folosesti pentru a reduce senzatia de mancarime a pielii:

  • Foloseste o crema cu capsaicina (substanta care da iutimea ardeiului iute) – acest ingredient „anesteziaza” zona si te ajuta sa rezisti tentatiei de a te scarpina. Ai grija sa nu aplici prea multa crema, deoarece pot aparea senzatii de arsura;
  • Aplica pe zona cu pricina o punga cu gheata – aceasta reduce inflamatia si senzatia de mancarime;
  • Bea ceaiuri cu efect relaxant;
  • Practica yoga, meditatia sau fa diverse exercitii fizice care iti distrag atentia de la aceasta senzatie neplacuta.
Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2018 - Wow.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1785 (s) | 34 queries | Mysql time :0.023753 (s)