News Flash:

"Ochiul care ti se zbate" si crampele musculare sunt semn ca ai o cadere de calciu. Ce trebuie sa faci ca sa-ti revii

21 Mai 2018
2144 Vizualizari | 0 Comentarii

Crampele musculare si “ochiul care bate” sunt semnele cele mai intalnite ale unei caderi de calciu. In mod gresit, hipocalcemia este pusa in relatie cu ameteala care apare brusc si care este cauzata de fapt de o scadere a glicemiei ori a tensiunii, conditii intalnite mult mai frecvent decat caderea de calciu.

Cauze

Caderea de calciu are loc in momentul in care concentratia ionilor liberi de calciu din sange scade sub minima acceptata ca normala, de 4,0 mg/dl. Cauzele pentru care nivelul de calciu poate atinge cote mai mici sunt diverse, iar una dintre acestea este insuficienta renala cronica. O lipsa de calciu, asa cum o numim in termeni general, mai poate fi cauzata si de scaderea magneziului si cresterea fosforului din sange, pancreatita, deficitul de vitamina D, unele medicamente citostatice si anticonvulsive, precum si de lipsa unui consum de alimente care sa contina cantitatile necesare de calciu.

Simptome

In cazul unei asa-numite caderi de calciu, pacientul poate resimti pe moment: spasme musculare, pierderi de memorie, tremor, ameteli, intunecarea vederii, senzatie de sufocare sau chiar lesin, furnicaturi in membre, insomnie, irascibilitate si halucinatii. Pe termen mai lung, simptomele ce pot da de banuit sunt: caderea parului, asprirea pielii, fragilitatea unghiilor, lipsa poftei de mancare ori candidoze frecvente.

Cum se trateaza

Daca, intr-adevar, este vorba de o carenta de calciu, trebuie vazute cauzele care duc la aceasta problema, ce pot fi multiple: incepand cu lipsa vitaminei D si pana la pierderile acestuia din organism. Deci diagnosticul este complex, iar tratamentul este cel al cauzei, astfel ca „revenirea” din starea de rau se face rapid in functie de tratamentul bolii care a provocat-o. Daca se ajunge la medic in timp util, este posibil sa fie nevoie de solutii perfuzabile, hidroelectrolitice sau de reechilibrare, care pot fi salvatoare.

Lipsa de miscare, abuzul de diuretice si anticonceptionale luate perioade indelungate, diabetul, anemia si dereglarile netratate ale tiroidei duc si ele la aparitia „caderilor de calciu”. In cazurile in care ati mai suferit episoade de hipocalcemie, iar problema este deja diagnosticata si simptomele sunt clare (carcei si contracturi musculare), e important sa nu va panicati in momentul in care incepeti sa va simtiti rau.

Luati o tableta efervescenta de calciu, apoi incercati sa va odihniti si sa va hidratati corespunzator. Rugati oamenii din jur sa se indeparteze de dumneavoastra si, eventual, sa deschida o fereastra sau sa porneasca aparatul de aer conditionat. Modificarea temperaturii aerului va ajuta persoana sa-si revina mai usor din starea de panica. Atunci cand cantitatea care se gaseste in sange, muschi sau intracelular nu este suficienta, organismul “sustrage” calciul de care are nevoie din oase, ceea ce este de evitat intruct in felul acesta suntem expusi riscului de fracturi si osteoporoza. Iata de ce este important ca alimentatia noastra zilnica sa fie bogata in calciu.

1. Iaurtul. Este optiunea ideala, mai ales pentru persoanele care privesc laptele ca pe un inamic (avand in vedere controversele care planeaza in jurul lui si care il plaseaza in lista alimentelor cu potential cancerigen). Alegeti variantele simple, naturale, fara grasimi. Acestea au cea mai mare cantitate de calciu. In plus, persoanele care au intoleranta la lactoza il pot consuma linistite pentru ca este mult mai usor de digerat.

2. Branza. In functie de sortimentele care va plac, puteti alege intre variante mai grase (putin sanatoase) si mai slabe (mai sanatoase), insa toate contin o cantitate considerabila de calciu.

3. Somonul. Acesta este nu doar o sursa excelenta de grasimi sanatoase, insa este bogat si in cacliu si vitamina D, aceasta din urma ajutand organismul sa absoarba mai bine calciul. Alegeti somonul salbatic pentru ca este mai bogat in nutrienti si mai sarac in substante toxice precum mercurul.

4. Sardinele. Cea mai ieftina si mai sanatoasa sursa de proteine! Bogate in cacliu, 120 de grame de sardine contin 440 mg de calciu, adica de doua ori mai mult decat contin 200 ml de lapte! Consumati sardinele cu tot cu oase pentru ca aicieste stocat circa 50% din totalul de calciu.

5. Verdeturile inchise la culoare. Spanacul fiind ambasadorul acestora, o ceasca, de exemplu, continand 240 de mmg de calciu! Atentie, organismul absoarbe o cantitate mica de calciu din spanac pentru ca acesta mai contine si acid oxalic care restrictioneaza abasorbtia nutrientilor.

Varza si brocoli sunt si ele bogate in calciu si in plus au avantajul ca detin o cantitate mai mica de acid oxalic.

Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

cauze simptome
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2018 - Wow.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1970 (s) | 34 queries | Mysql time :0.038982 (s)