News Flash:

Nu ignora durere in zona ficatului. Poate fi semnul acestei boli frecvente

24 Iulie 2018
509 Vizualizari | 0 Comentarii

Nu ignora nicio durere, in general, si incearca preventia, inainte de a ajunge la durere. Azi vorbim despre steatoza hepatica sau boala ficatului gras, cum mai este cunoscuta. Este o boala care se poate manifesta temporar sau pe termen lung, caz in care poate afecta buna functionare a ficatului si a intregului organism.

Cele mai expuse sunt persoanele care sufera de obezitate, de diabet, consuma alcool in exces, fac abuz de medicamente, se expun, repetat, la aditivii din diverse alimente sau au colesterolul peste limitele normale. In stadii incipiente, simptomele sunt vagi, gen oboseala, durere in zona ficatului, lipsa poftei de mancare, pierderi nejustificate in greutate.

Diagnosticul se pune in urma unor analize de sange si dupa o ecografie abdominala care arata, de obicei, un ficat marit. Veste buna este ca ficatul revine la normal daca aveti puterea de a schimba stilul de viata. Mai concret, trebuie sa slabiti, daca obezitatea este cauza, sau trebuie sa renuntati definitiv la alcool, cand vorbim de steatoza hepatica alcoolica.

Pentru a slabi, inlocuiti dulciurile, carbohidratii si alimentele bogate in grasimi rele, cu fructe si legume proaspete, mai ales cele verzi, care contin clorofila, un puternic detoxifiant pentru ficat, lactate slabe, uleiuri extravirgine. Dar aveti nevoie si de remedii naturiste, eficiente si simplu de administrat. Iata cateva dintre ele:

Armurariul. Actioneaza ca un antioxidant, detoxifica ficatul si regenereaza celulele hepatice. Ficatul gras este o afectiune care descrie o acumulare excesiva de grasimi in ficat. Lecitina scade colesterolul. Acizii grasi esentiali pe care ii contine fac din lecitina un aliat in metabolizarea grasimilor, pentru a preveni aparitia depozitelor de grasime in jurul ficatului.

Usturoiul. Datorita continutului ridicat de sulf, ceapa si usturoiul cresc activitatea enzimatica si, astfel, curata ficatul. In lipsa sulfului, ficatul va face fata mai greu toxinelor pe care trebuie sa le elimine din organism. Alte surse naturale de sulf sunt ouale, carnea de peste, varza, fasolea boabe, in general, alimentele proteice.

Ghimbirul are efect antimicrobian, ajuta la scaderea lipidelor din sange si previne dezvoltarea aterosclerozei. Usturoiul previne formarea placii de grasime in artere, scade nivelul colesterolului ”rau” si il creste pe cel al colesterolului ”bun”, iar lamaia, bogata in vitamina C, neutralizeaza radicalii liberi, protejand vasele de sange si prevenind depunerea colesterolului pe artere.

Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2018 - Wow.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1916 (s) | 34 queries | Mysql time :0.036532 (s)