News Flash:

Fierul se absoarbe de 4 ori mai mult, daca e consumat cu vitamina C. Ce alte trucuri si combinatii alimentare va ajuta sa asimilati nutrientii, cu adevarat

12 Decembrie 2017
506 Vizualizari | 0 Comentarii

Anumite alimente trebuie neaparat mancate impreuna! Doar asa consumul lor va fi benefic. Care sunt acelea… Uneori, nu este atat de important ce mananci, ci ce combinatii alimentare faci. Anumite alimente va vor ajuta sa asimilati mai multi nutrienti. Iata cateva exemple:

Spanacul si capsunile. Din cauza PH-ului stomacului, va fi greu de absorbit fierul din plante. In aceasta situatie, ne poate ajuta vitamina C. Aciditatea sa va transforma fierul intr-o varianta mai absorbabila. Prin adaugarea a doar 100 mg de vitamina C, fierul va fi absorbit de 4 ori mai mult!

Citeste si Cum sa folosesti fructele uscate in loc de pastile si vitamine

Legumele crude si ouale. Multe legume crude contin carotenoizi, care lupta cu cancerul, dar carotenoizii sunt greu de absorbit, desi sunt printre cei mai importanti antioxidanti, sunt pigmentii de culoare rosie, galbena sau portocalie, care se gasesc in special in fructele si legumele de aceeasi culoare. Cei mai importanti carotenoizi sunt licopenele, alfa-carotenul, beta-carotenul, luteina si zeaxantina. Grasimea din galbenusul de ou va ajuta la o absorbtie mai buna. Daca veti manca 3 oua alaturi de legumele crude, veti absorbi de 3 ori mai multi carotenoizi.

Turmericul si piperul negru. Turmericul contine un pigment numit curcumin, care previne si trateaza boli foarte grave: neurodegenerative, cardiovasculare, pulmonare, metabolice, autoimune si maligne. Insa curcuminul este greu de absorbit in stomac. Dar piperina, un alcaloid care se gaseste in piperul negru, va ajuta la o mai buna absorbtie.
Un studiu a demonstrat ca 20 mg de piperina adaugate la 2 grame de curcumin vor creste gradul de absorbtie de 2000 de ori!

Salata verde si uleiul. Cand adaugati uleiuri sanatoase in salata, veti absorbi mai multi carotenoizi din salata.

Carne si rozmarin. Carnurile preparate termic, in special la gratar, pot dezvolta cancer. Asa arata anumite studii facute pe soarecii de laborator, potrivit businessinsider.com. Inca nu se stie clar daca se intampla acelasi lucru si in cazul oamenilor. Dar rozmarinul are antioxidanti care previn acest risc.

Citeste si Ce medicamente poate sa inlocuiasca sucul de cartofi

Este important sa adaugati rozmarinul pe carne inainte de a o prepara, astfel veti reduce potentialul cancerigen cu 50%. Cartofii dulci si spanacul. Cartofii dulci contin multa vitamina A, dar corpul uman are nevoie de zinc pentru a transporta Vitamina A in sange. Asadar, acompaniati-va cartofii dulci cu alimente bogate in zinc, cum ar fi spanacul. Data viitoare cand faceti de mancare, aveti grija la combinatii, ca sa va luati ce e mai bun din alimente.

preluat de pe doctorulzilei

Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

carotenoizi
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2018 - Wow.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1792 (s) | 34 queries | Mysql time :0.017306 (s)