News Flash:

Ciresele - Simbolul copilariei si fructele delicioase ale verii, nu doar datorita gustului sau miraculos, ci si efectelor terapeutice

14 Iunie 2017
1447 Vizualizari | 0 Comentarii
Ciresele sunt fructele delicioase ale verii nu doar datorita gustului sau miraculos, ci si datorita efectelor terapeutice pe care le poseda.
Ele reprezinta produsul de electie pentru cei care mentin o cura de slabire, intrucat sunt sarace in calorii (un bol de cirese contine doar 87 de calorii, 22 grame de carbohidrati, 1 gram de proteine si 3 grame de fibre), dar au un continut mare de fitonutrienti.
Culoarea rosie se datoreaza antocianilor, care confera cireselor si proprietati antioxidante. Aceste fructe reprezinta si o importanta sursa de vitamina A, fiind bogate in betacaroten. Ele mai contin si vitaminele grupului B, vitamina C, acid folic, niacina si riboflavina, precum si cantitati semnificative de fier, magneziu si potasiu.

Iata ce confirma, referitor la cirese, diverse cercetari medicale:

Ajuta la imbunatatirea somnului
Ciresele reprezinta una din putinele surse naturale de melatonina, un hormon care scade temperatura corpului provocand somnolenta. Melatonina regleaza ritmul cardiac si ciclul de somn al organismului. Aceasta substanta este esentiala in functionarea sistemul imun, incetineste procesul de imbatranire.
Voluntarii unui studiu efectuat in Glasgow care au baut doar 30 grame de suc concentrat de cirese dimineata si seara, au dormit mult mai profund. Autorul acestui studiu, Glyn Howatson, a declarat ca melatonina din cirese se absoarbe mai bine decat cea din alte suplimente care contin acest hormon.

Citeste si Prea bun ca sa-i rezisti - Tort cu cirese si mascarpone

Regleaza tensiunea arteriala si protejeaza cordul
Ciresele au un continut ridicat de potasiu, care reduce presiunea sanguina in mod fiziologic. Potasiul mentine echilibrul fluidelor din corp, compensand efectul de crestere a tensiunii arteriale al sodiului. De aceea, studiile au aratat ca persoanele care consuma alimente bogate in potasiu, nu sufera de hipertensiune. O cana plina de aceste “rubine” contine aproximativ aceeasi cantitate de potasiu ca si o banana mica. De asemenea, aceste fructe contin si o mica cantitate de quercetina, un antioxidant care ajuta la mentinerea supletii vaselor sanguine.

Atenueaza durerile musculare
Sucul de cirese poate diminua durerile musculare provocate de antrenamentul fizic, conform unui studiu publicat in 2010 in Journal of the International Society of Sports Nutrition. Atletii care au consumat in jur de 500 grame de suc de cirese pe zi timp de 7 zile inaintea unei curse pe distata lunga si aceeasi cantitate in ziua competitiei, au raportat mai putine dureri dupa cursa decat atletii care au baut placebo. Cercetatorii sunt de parere ca antioxidantii din cirese sunt cei care protejeaza impotriva atacului radicalilor liberi produsi in timpul exercitiului fizic, care ar putea duce la inflamatii dureroase.

Poseda proprietati anti-inflamatorii
Ciresele sunt considerate un analgezic natural. Conform American Chemical Society, consumul a 20 de cirese, sau a unui pahar de suc proaspat de cirese poate avea acelasi efect de calmare a durerii ca si analgezicele.
La Universitatea din Michigan au fost identificati 2 pigmenti din cirese, care inhiba actiunea COX-2, enzima componenta a procesului inflamator, ce duce la aparitia senzatiei de durere. Beta-sitosterolul si antocianii pot reduce inflamatia si durerile.

Contribuie la prevenirea cancerului
Ciresele sunt bogate in betacaroten, vitamina C, antociani si quercetina, toate impreuna actionand sinergic in lupta impotriva cancerului. In plus, studiile preliminare sugereaza ca antocianina si cianidina pot preveni aparitia mutatiilor genetice care pot duce la aparitia cancerului, dar impiedica si proliferarea celulelor canceroase. Cu cat ciresele sunt mai inchise la culoare cu atat ele sunt mai bogate in antociani, cele mai indicate fiind ciresele negre sau ciresele amare. De asemenea, ciresele contin o cantitate de betacaroten de 19 ori mai mare decat afinele sau capsunile.
Ciresele sunt o buna sursa de fibre, ce le confera proprietati laxative, importante pentru mentinerea sanatatii sistemului digestiv si prevenirea cancerului de colon.

Citeste si Ce spuneti, ne indulcim ziua cu o felie din aceasta prajitura plina cu cirese?

Ciresele subtiaza talia
Cand cercetatorii de la Universitatea din Michigan au supus sobolanii la o dieta bogata in grasimi, au suplimentat alimentatia fie cu pulbere de cirese (aproximativ 1% din cantitatea de alimente), fie cu acelasi numar de calorii provenind din carbohidrati. Cobaii care au primit pulbere de cirese au crescut mai putin in greutate si au avut un surplus mai mic de grasime. Se pare ca antocianii din cirese activeaza o molecula care intensifica arderea grasimilor si reduce stocarea acestora. Ciresele contin si antioxidanti, o cantitate mare de apa (80%), nu contin lipide, au un indice glicemic mic – 25 (conform tabelului Michel Montignac), un continut mare de potasiu si vitamina C si nu contin sodiu.
Servesc ca “hrana pentru creier”
Ciresele mentin sanatatea creierului si previn pierderea memoriei. Antocianii din cirese protejeaza celulele creierului impotriva stresului oxidativ, ajuta la prevenirea formarii placilor aterosclerotice si aparitiei bolilor neurodegenerative cum ar fi dementa sau boala Alzheimer.

Binevenite in patologia renala
Ciresele sunt un diuretic activ, eficient in unele patologii reno-urinare ca: litiaza renala, pielonefrita, pielita, uretrita, cistita s.a.

Amelioreaza evolutia gutei
Ciresele sunt un foarte bun diuretic. Guta reprezinta o forma de artrita cauzata de o concetratie foarte mare de acid uric in sange, ce provoaca edem, inflamare si durere. Din ce in ce mai multe studii arata ca ciresele pot ameliora aceasta afectiune. Un studiu USDA a aratat ca consumul a doua cesti de fructe proaspete pe zi a dus la scaderea concentratiei de acid uric cu 15% si, de asemenea, s-a redus si concentratia de proteina C reactiva, care este un marker al inflamatiei. Un alt studiu a aratat ca un pahar de suc de fructe consumat in fiecare zi reduce concentratia de acid uric.

Citeste si reteta de Limonada de cirese

In lupta cu anemia
Bogate in fier, ciresele pot fi un remediu natural eficient in cazul anemiei. Fructele au o cantitate importanta de fier, care favorizeaza procesele de oxigenare a creierului, imbunatatind activitatea cerebrala si procesele de memorare, de atentie si de invatare.
Remediu anti-acnee, anti-imbatranire, mentine fermitatea si elasticitatea pielii, precum si sanatatea parului si unghiilor
Datorita proprietatilor antiinflamatorii si detoxifiante, ciresele sunt de ajutor si impotriva acneei. Antioxidantii, vitaminele si mineralele din aceste fructe, ajuta organismul sa lupte cu radicalii liberi, care duc la aparitia ridurilor si sa mentina elasticitatea pielii. Ciresele contin o cantitate mare de silicon, ce contribuie la mentinerea sanatatii parului si unghiilor.
Uleiul extras din samburii de cirese contribuie la disparitia petelor si negilor.

Previn aparitia infectiilor
Datorita vitaminei C, aceste fructe ajuta la intarirea sistemului imun. Asadar, daca vrei sa capeti imunitate, consuma cirese din belsug. Totodata, aceste fructe sporesc capacitatea organismului de a lupta cu infectiile. Fiti cu noi pe facebook:

NB! Termenul de pastrare este mic – 24-48 de ore. Este contraindicat consumul excesiv al fructului proaspat in caz de dispepsie. Pulpa fructului are nenumarate beneficii pentru organism, dar trebuie sa evitati sa inghititi samburii sau sa mancati frunzele, deoare acestea contin acid prusic, care este toxic. Dar nu intrati in panica daca inghititi doi samburi, acestia nu sunt toxici decat in cantitati mari.

sursa: gandul
Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

betacaroten vitamina c acid folic
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2018 - Wow.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1626 (s) | 34 queries | Mysql time :0.020000 (s)