News Flash:

Cele doua zone din Romania unde oamenii traiesc cel mai mult si se mentin activi pana la varste inaintate. Care e secretul lor

19 Iulie 2019
1264 Vizualizari | 0 Comentarii

In cadrul unui dintre interviurile LiveDoc, prof. dr. Gabriel Prada, Presedintele Societatii Nationale de Gerontologie si Geriatrie a spus ca si in Romania, la fel ca in alte tari ale lumii, exista doua zone in care oamenii sunt foarte longevivi si se mentin activi si la varste inaintate.

”In zonele cu conditii climatice dificile s-a observat ca sunt foarte multe persoane care traiesc peste 90 de ani. In Ecuador e un astfel de loc dar si in Romania, in Delta Dunarii unde iernile sunt foarte grele. Si in zona Vrancei unde se gasesc si vulcanii noroiosi, oamenii sunt mai longevivi. Nu se stie inca din ce motive si care sunt factorii care ii ajuta. Se pare ca sunt mai multi factori care influenteaza longevitatea, factorii de mediu, poluarea, alimentatia, nivelul de stres dar si materialul genetic, adica adaptabilitatea noastra la conditiile de mediu”, a precizat prof. Gabriel Prada.

5 Zone Albastre
In alte cinci zone ale lumii, denumite Zone Albastre, oamenii traiesc mai mult decat restul, foarte multi depasind varsta de 100 de ani, scrie revista Time intr-un material care trece in revista cincisprezece obiceiuri alimentare ale bastinasilor acestor locuri.

Insula greaca Ikaria, inaltimile montane din Sardinia, peninsula Nicoya din Costa Rica, Okinawa in Japonia si orasul Loma Linda din zona deluroasa San Bernardino a Californiei sunt cele cinci asa numite Zone Blue, ai caror locuitori au obiceiuri culinare similare.

Ce au in comun longevivii
Punctele comune ale acestor „zone albastre” sunt numeroase: cina sau pranzul trebuie sa fie masa cu cel mai mic aport caloric, se pune accentul pe legume, in special pe leguminoase, consumul de carne este foarte mic, cu portii de maximum 85 – 110 grame, de cel mult cinci ori pe luna.

In plus, acesta explica faptul ca fiecare zona este caracterizata prin alimente care favorizeaza longevitatea. Pe insula Ikaria, in Grecia (supranumita insula pe care oamenii uita sa moara), regimul alimentar nu este cel mediteranean clasic. Se pune accentul pe cartofi, lapte de capra, miere, leguminoase (mai ales naut, linte), legume salbatice, fructe si cantitati extrem de mici de peste. Lor li se adauga feta, lamaile si ierburi precum salvie si maghiran, utilizate zilnic la prepararea hranei.

In Sardinia se consuma mult lapte de oaie, branza precum pecorino, o cantitate moderata de glucide, lipie, paine de orz, fenicul, naut, linte, rosii, migdale, un pahar de vin zilnic.

Nu numai regimul mediteranean favorizeaza longevitatea, ci si cel japonez. In Okinawa, centenarii si-au pastrat obiceiul de a manca zilnic un aliment provenind din pamant si unul provenind din mare. Printre alimentele consumate aproape zilnic se numara castravetele amar, tofu, usturoiul, orezul, ceaiul verde, ciupercile shiitake, infuzii de plante medicinale.

Alimentatia din peninsula Nicoya, din Costa Rica, se caracterizeaza prin cele trei mari „surori” ale agriculturii latino-americane – fasolea, porumbul si dovleacul -, alaturi de papaya, cartofi dulci, banane, fructe de palmier, multa vitamina A si C. Apa de pe aceasta peninsula este foarte bogata in calciu.

Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2019 - Wow.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.2006 (s) | 34 queries | Mysql time :0.062622 (s)