News Flash:

Ceapa fermentata topeste grasimile si intareste creierul

13 Septembrie 2017
1338 Vizualizari | 0 Comentarii
Beneficiile alimentelor fermentate sint cunoscute de secole. Retetele secrete au fost transferate din generatie in generatie, iar in cele din urma au ajuns cunoscute. Cea mai obisnuita metoda de a obtine alimente fermentate e lactofermentatia.
Lacto in lacto-fermentatie inseamna Lactobacillus, o specie de bacterii care pot fi gasite in tractul gastro-intestinal, cavitatea orala, vaginala si pe suprafata plantelor. Lactobacilus utilizeaza lactoza si alte zaharuri pentru a le transforma in acid lactic. A fost descoperita initial in fermenti de lapte, dar ceea ce este interesant este ca lactofermentatia nu trebuie asociata cu laptele sau produsele lactate.
Acidul lactic actioneaza ca un conservant natural. Lactobacilul inhiba cresterea bacteriilor periculoase.
Dar nu este singurul beneficiu al acidului lactic.

1. Stimularea imunitatii. Bacteriile sanatoase gasite in alimentele fermentate va vor imbunatati sistemul imunitar deoarece regleaza functia celulelor imune si, prin urmare, impiedica reactiile autoimune (inflamatia).

2. Imbunatatirea digestiei. Alimentele fermentate sint mult mai usor de absorbit, spre deosebire de alte produse alimentare. Sporesc si imbunatatesc digestia si furnizeaza intestinelor bacterii bune, scapindu-va de bacteriile daunatoare. in consecinta, corpul absoarbe toate substantele nutritive din alimentele pe care le consumati.

Citeste si La tine in bucatarie se gaseste remediul care iti curata tenul de acnee si iti face parul stralucitor

3. Antioxidanti. Radicalii liberi sint distrusi de antioxidantii din alimentele lactofermentate, prevenind astfel cancerul. in plus, antioxidantii imbunatatesc sistemul imunitar prin capacitatea lor de a reduce inflamatia. Are rezultate eficiente in tratamentul eczemelor, artritelor si a altor boli inflamatorii.

4. Pierderea sanatoasa in greutate. Prin consumul de alimente lactofermentate, echilibrul hormonal va deveni mai puternic. Va ajuta sa suprimati apetitul. Probioticele reduc riscul de obezitate daca sint consumate in mod regulat.

5. Creier mai puternic.
Creierul, sistemul imunitar si sistemul digestiv sint legate intre ele si legatura lor este destul de puternica, consolidata de raportul bacteriilor daunatoare/sanatoase.
Cum se obtine ceapa fermentata?
Pentru a evita ingredientele artificiale din comert, puteti sa va pregatiti propriile alimente fermentate.
Utilizati sare naturala (himalayana, de mare celtica sau sare Kosher).
Pregatiti borcane cu gura mare cu capace etanse.

Citeste si Un laureat NOBEL: Cancerul este cauzat de un virus care se gaseste intr-un aliment pe care toata lumea il consuma

Ingrediente:
1 litru de apa
50 de grame de sare naturala
cativa catei de usturoi, decojiti
1 kg de ceapa mica, decojita
condimente: piper negru, chili uscat, coriandru.

Mod de preparare
Puteti sa taiati cepele in bucati mai mici sau sa le lasati intregi. Dizolvati sarea in apa. Puneti ceapa si usturoiul in borcane pana la jumatate. Turnati saramura. Condimenele se adauga la sfirsit. Puneti capacul.
Pastrati borcanele la temperatura camerei. Deschideti-le borcanele in fiecare zi (in primele doua saptamani) pentru a elibera gazul de fermentatie acumulat. Dupa doua saptamini, deschideti borcanele din doua in doua zile.
Acesta este un proces foarte simplu de preparare, sigur, ieftin si usor. Produsele preparate in acest mod pot fi stocate luni intregi.
Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook.

alimente fermentate lactofermentatia lactobacillus 3 antioxidanti
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2017 - Wow.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1545 (s) | 25 queries | Mysql time :0.012544 (s)