News Flash:

Ce sa faci in situatii stresante - Metode care functioneaza

26 Aprilie 2017
1202 Vizualizari | 0 Comentarii
Gandurile negre si grijile se tranforma, treptat, in anxietate, care este mult mai greu de controlat asa ca trebuie sa iei masuri inainte ca lucrurile sa evolueze intr-o directie nedorita.

Creierul este un organ extrem de adaptabil. Micile schimbari comportamentale modeleaza pas cu pas creierul, iar tu poti profita de asta pentru a iti antrena mintea.

Tehnici pentru oprirea gandurilor negative

Scrie-ti gandurile
Atunci cand iti scrii gandurile pe o coala de hartie, se transforma din griji in probleme, fie ele mici sau mari, care au solutii. Dupa ce iti scrii gandurile in mod detaliat, lasa pixul jos si citeste ce ai scris. Judeca totul la rece, ca si cand nu ar fi gandurile tale, detaseaza-te si gaseste apoi o solutie. Rezolvarea problemei va parea mult mai la indemana odata ce reusesti sa tratezi problema intr-o maniera obeictiva.
Un alt avantaj al acestei tehnici consta in faptul ca scrisul are si un rol terapeutic eliberator, ajutandu-te sa te descarci de energia negativa.
Metoda jurnalului este folosita si in psihoterapia cognitiv-comportamentala, cu rolul de a modela gandirea deci si comportamentul individului.
Un studiu facut de catre cercetatorii de la Universitatea Chicago a dovedit faptul ca persoanele anxioase au reusit sa isi controleze mai bine starile si gandurile in timpului unui examen, dupa ce au scris amanuntit ceea ce simteau pe o foaie de hartie.
Cumpara-ti o agenda de dimensiuni reduse, pe care sa o poti purta mereu cu tine, fie in geanta, fie in rucsac, in masina sau la birou. De fiecare data cand simti ca pierzi controlul, ia un pix si noteaza acolo orice amanunt, indiferent de cat de neimportant pare.

Citeste si Uita-te cu atentie la imagine! Alege ochiul care te atrage cel mai mult si citeste ce ii corespunde. Iti va spune ceva incredibil despre tine

Mediteaza
Nenumarate studii facute in ultimii ani au confirmat proprietatile uimitoare ale meditatiei. Detasarea de lumea materiala si practicarea meditatiei cu regularitate ajuta la controlarea gandurilor si la estomparea grijilor inutile.
Asadar, atunci cand experimentezi stari anxioase, ai probleme de concentrare sau gandurile te coplesesc, retrage-te intr-un loc linistit si mediteaza macar 2-3 minute. Efectele se vor resimti imediat.

Fa sport
Te poti folosi de tensiunea acumulata pe post de energie pentru a practica sport. Chiar daca la inceput iti va fi greu sa te mobilizezi, odata ce incepi sa practici sport, iti vei recapata controlul asupra propriului corp, apoi asupra propriilor ganduri. Hormonii eliberati in timpul practicarii exercitiilor fizice contribuie si ei la starea de bine si la inlaturarea gandurilor negre.
Pe masura ce iti vei recapata controlul asupra gandurilor tale, vei fi din ce in ce mai increzator in propriile forte si te vei simti in siguranta.
Medicii recomanda adesea activitati sportive persoanelor care sufera de depresie si anxietate intrucat sportul are capacitatea de a reduce nivelul de hormoni ai stresului din organism. Asadar, in timp cantitatea de cortizol si adrenalina este redusa de activitatile sportive, endorfine sunt eliberate deci starea noastra de spirit se imbunatateste.

Ingrijorarea este naturala, face parte din noi si ne ajuta sa supravietuim in unele situatii, insa in momentul in care grijile sunt nefondate, ne consuma energia si ne saboteaza.

sursa: gandul
Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

metode stres efecte stres
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2018 - Wow.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1707 (s) | 23 queries | Mysql time :0.024931 (s)