News Flash:

70 de oameni, ucisi dupa ce pilotul a facut pariu ca poate ateriza legat la ochi

29 Decembrie 2018
587 Vizualizari | 0 Comentarii
Newsletter
BZI Live Video Divertisment
Video Monden
Muzica Populara Curs valutar
EUR: 4.6890 RON (+0.0060)
USD: 4.1126 RON (+0.0063)
Horoscop
berbec
taur
gemeni
rac
leu
fecioara
balanta
scorpion
sagetator
capricorn
varsator
pesti

Dorinta de a iesi din anonimat si de a fi apreciat de cei din jur face victime in prezent si a facut si in trecut. Iar o dovada in acest sens este, fara doar si poate, cazul unui avion la bordul caruia se aflau 70 de persoane. Toate si-au pierdut, insa, viata din cauza unui motiv stupid.

In ciuda faptului ca transportul aerian este cea mai sigura modalitate de calatorie de pe Pamant, conform statisticilor, 70 de persoane si-au pierdut vietile pe 20 octombrie 1980, cand un avion Tu-134, care a decolat de pe aeroportul Koltsovo, in Muntii Urali si care se indrepta spre Groznii, Cecenia, s-a prabusit. Si nu din cauza conditiilor meteorologice, a vreunei defectiuni, ci...din cauza pilotului, care si-a dorit cu ardoare sa-si depaseasca limitele.

Pentru cei 85 de pasageri ai zborului Aeroflot 6502 ar fi trebuit sa fie un zbor de rutina. Dar Alexander Kliuiev, care era pilot, si-a dorit sa-si testeze capacitatile si totul s-a transformat intr-o tragedie.
Avionul tocmai se apropia de aeroportul Kurumoch, pentru escala prevazuta in programul de zbor, cand copilotul Ghenadi Jirnov a propus o provocare extravaganta. Kliuiev a fost de acord imediat si a pus pariu ca putea ateriza „legat la ochi” (desi unele relatari spun ca au fost trase perdelele in cabina de zbor).

La ora 15:48, la inaltimea de 400 de metri, cei doi piloti au inceput „pariul”. Renuntand la controlul vizual si asistenta prin radio, Kliuiev a inceput aterizarea. La altitudinea de 65 de metri, avionul a emis un avertisment de apropiere de Pamant, insa Kliuiev l-a ignorat si a continuat aterizarea, desi campul vizual ii era obturat. Doua minute mai tarziu, avionul avea sa atinga pamantul, la viteza de 273 de km/h. Trenul de aterizare s-a rupt la impact, iar avionul a mai facut un salt urias in sus. Ba mai mult, aripa dreapta s-a desprins, iar cea stanga s-a rupt in doua. Ba mai mult de atat, avionul s-a rostogolit si a ajuns cu susul in jos si a luat foc. Nu mai putin de 63 de oameni au murit pe loc, intre care si patru dintre cei sase membri ai echipajului. Ulterior, insa, sapte oameni aveau sa moara mai tarziu, la spital.

„Era seara de 20 octombrie. Eram la datorie cand m-a anuntat radioul: Toate masinile disponibile sa vina imediat la aeroport! Avem nevoie de ajutorul vostru! Un avion arde pe aeroport!”, declara Segei Churilov, politist in orasul Samara.

„Cand am ajuns acolo, am crezut ca doua avioane se dezmembrasera si am vazut o aripa mare care ardea langa pista. Inca imi amintesc ca am vazut o femeie care se apleca din cabina, oferindu-le salvatorilor corpul unui copil. Am vazut copilotul cum iese din cabina, isi trage respiratia si intra inapoi ca sa ajute pasagerii. Intre timp, pompierii se luptau cu flacarile si politia s-a dispersat la 150 de metri de avion si a izolat zona.”, a mai spus el. „Scena oribila m-a zguduit: numarul mortilor, mirosul de carne arsa, mirosul sufocant de piele arsa. Doar purtand o masca de gaze puteai sta acolo. M-am urcat in cabina si am vazut mortii, inca legati cu centurile de siguranta.”, si-a amintit, de asemenea, si seful pompierilor, A.K. Karpov.

„In timpul prabusirii, avionul se intorsese cu susul in jos si toate scaunele atarnau de partea de sus, ca din tavan. Am vazut pe podea un copil intr-un costum albastru – adica pe tavanul care devenise acum podea. Copilul parea sa respire si m-am gandit ca ar putea supravietui. Eram aplecat asupra lui cand cadavrele au inceput sa cada pe mine. Centurile de siguranta se topisera si cedasera. Cadavrele au inceput sa cada peste salvatori, unul cate unul.”, a mai completat el.

Copilotul Jirnov, care dupa accident a incercat sa ajute cat mai multi pasageri, a murit de infarct in drum spre spital. Pilotul Kliuiev a supravietuit si mai tarziu a sustinut ca a incercat o astfel de aterizare „pentru a-si testa abilitatile de zbor”. A fost condamnat la 15 ani de inchisoare si eliberat dupa doar sase ani de detentie.

Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

accident aviatic
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2019 - Wow.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1854 (s) | 34 queries | Mysql time :0.031982 (s)